Tuesday 24 November 2015

නින්ද නැති රැයේ ..(2)

නින්ද නැති රැයේ සඳ කඳුළු මීදුමේ
හැංගිලා හඬන්නෙ ඇයිද ප්‍රථම ප්‍රේමයේ
තාරුකා දියේ ගිලේ නිල් එළිය නිවේ
වැහි බිංදු වැටේවී... ‍රෝස පෙති කඩා හැලේ..

මට හිතෙන විදිහට මේ සින්දුවෙන් කියන්නෙ දෙමව්පියන්ට හොරෙන් ..යුග දිවිය පටන් ගන්න යන යුවලක් ගැන..ඒ දෙන්න තම්න් ගෙඅලුත්ජිවිතේ පටන් ගන්න පලවෙනි පියවරතියල..ඒ රත්‍රිය නින්දක් නැති රාත්‍රියක්...හඳ කඳූලු මදුමේ කියල රචකයා කියන්න හදන්නෙ වෙනදට හුගක් සුන්දරව පෙනෙන හඳ මේ නුහුරු..නුපුරුදු අත්දැකීම නිසා..බය නිසා..හිතට දැනෙන අසරන කම..චකිතය ...දෙමව්පියන්ගෙන් වෙන්වෙලා අවිත් ඉන්න මේ ගානු ලමය මේ හැම හැඟීමක් හින්දම අඬනව..එයත් එක්ක ආව කොල්ල අහනව ඇයි මේ..කියල.. තාරුකා වගේ වුනු බලාපොරොත්තු ඒ කන්දුලුවල ගිලිල..එවයෙ තිබුනු එලිය නිවිල ගිහින්.රෝස මල්වගේ වුනු බලාපොරොත්තු එව යතාර්තයක් වෙනකොට හිතපු තරමටම ලස්සනක් ..සතුටක්..නැති බව කොල්ලට දැනෙනව..එකයි රෝස පෙති කඩා හැලේ.. කියන්නෙ.............. 

කිළිපොලා සැලී යමින් නොයිම් සීතලේ
තුරුළු වෙමි දෙනෙත් පියා ඔබගෙ උණුසුමේ
ජීවිතය ඉතින් අපේ සිහිනයක් නොවේ
හෙට උදේම අවදි වී යායුතුව තිබේ... 

මම අපි දෙන්න ආපු මේ ගමන ගැන දුක් වෙමින්..හිතෙන් වටෙන්නෙ නෑ..ඒ වෙනුවට මම ඔයාගෙ තුරුලේ උනුසුමට තුරුල් වෙලා මේ හැඟීම විඳින්න උත්සහ කරන්නම්..ඔයාගෙ උනුසුමෙන් සැනසෙන්න උත්සාහ කරන්නන්ම්..අපි මැව්ව හීන..අපි මැව්ව ජිවිතේ..තවදුරටත හිනයක් නෙවෙයි..ඒ හීනෙ ඇත්තක් වෙලා දැන්..හෙටින් පටන්ගන්නෙ අපෙ ඒ ඇත්තක් උන හීනෙ..හෙට උදෙන්ම අදිවෙන්නෙ අලුත් ජිවිතේක..අපි වැටෙන්නෙ නතුව ධහිර්යයෙන් ඒ හීනය ජීවත් කරමු.. 

රැය ගෙවේ සඳත් නිවේ දුරයි ජීවිතේ
ඉතින් අවසරයි මගේ පුංචි කුමරියේ
කටු වලට දෙතොල් තියා මලක් නැති ගසේ
සිඹිමි එකම හාදුවයි සොදුර ඒ මගේ... ..

අපි දෙන්න මේ අවදාඅනම් ගමන ආව..මේ රැය..මේ..අපිට දැනෙන හැඟීම..මේ සඳ..මේ හැමදෙයක්ම තාවකාලිකයි..මේ හමදෙයක්ම ගෙවිල..නිවිල යයි..නමුත් ජීවිතේ මීටවඩා..හුඟක් සන්කීර්නයි ...ගැබුරුයි..දුරයි...අපි.තව හුගක් දුර ජිවිත ගමන්ක් පටන් ගන්න යන්නෙ..මෙ අලුත් ජිවිතේට මගෙ පුන්චි අහින්සක කුමාරියව මම ආදරයෙන් පිලිගන්නව... අපි මේ ආව ගමන..අපිට ආව කරදර භාදක දුක..ක්ඳුල් ..අපේ ආදරය මල්වගේ සිනිඳු.. ලස්සන ..නැති කටුක දුශ්කර..කටු පිරුනු ගහක් වගේ කලත්..මම ඒ හැම කරදරයක්ම..අභියෝගයක්ම...සතුටින්..ආදරෙන් භාරගන්නම්...සොඳුරියේ..මගේ එක්ම ප්‍රාර්තනාව එයයි...

ඉතින් ම්ට හිතුනෙ මෙහෙම..හුගක් භාදක මැද හැම දෙනාටම විරුද්ද වෙලා..ත්මුන්ගෙම කියල ජිවිතයක් පටන් ගන්න ආව තරුන යුවලකගෙ. පලමුවෙනි රාත්‍රිය ගැන මේ සිදුවෙන් විස්තර වෙනව කියල..ඒ මට දැනුන විදිහ...

~චන්දුක සමරසිංහ~


No comments: