Wednesday 30 December 2015

උදුම්බරා මනාලියේ....

ගීතයේ අර්තයටත් වඩා ගීතයක ඇති වචන වල ශබ්ද රසයට, තනුවට පමණක් ඇලුම් කරන රසිකයන්
ඉන්නවද? මමත් වෙලාවකට ඒ වගේ රසිකාවියක්.. මං මේ කියන්න යන ගීතයටත් මං ඒ වගේ ඇලුම් කලා... ඒත් ලොකු තේරුමක් නොදැන..

උදුම්බරා මනාලියේ,
රුවින් උතුම් කුමාරියේ...


මේ ගීතය මුලින්ම මට හිතට කා වැදුනෙ මං ඒලෙවල් කරන කාලෙදි වාදනය ප්රධාන විෂය කර ගත්ත දෙවැනි පාරට අපිත් එක්ක ඒලෙවල් කරන්න සංගීත පන්තියෙ වාඩි වුන අයියා කෙනෙක්ගෙන්... 

වාදනය ප්ර ධාන විෂය වුනාම ඒ කෙනෙක්ගෙන් ඉතින් ගීතයක් අහන්න පුළුවන් වෙන්නෙ හරිම කලාතුරකින්... ඒකට හොඳම අවස්ථාව වෙන්නෙ පැට්රිකල් වෙලාව තමා... මොනවම හරි එක දෙයක් ගායනා කරලා පෙන්නන එක අනිවාර්යෙයයි... එයා ගීතය ගායනා කරන වෙලාව එනකන් මං මගෙ පුහුනු වීම් ඉවර වුනත් නොගිහින් හිටියා මතකයි... කොච්චර හිතට වැදුන ද කිව්වොත් එයාගෙ පුහුනු වීම් ආරම්බ වෙලා ඒ ගීතය ගායනා කරද්දී එලියෙ හිටියත් ගිහින් පැදුරෙ කොනකින් වාඩි වෙලා අහගෙන ඉන්නවා වගේම මං ඒ ගීතය රෙකෝඩ් කර ගෙනත් තියා ගත්තා... විශේෂ බැඳියාවක් අපි අතර නොතිබුනත් මං ඒ ගීතයේ තනුවට, වචන වලට පුදුම විදිහට ඇලුම් කලා... 

මේ විදිහට තමා මං මුලින්ම මේ ගීතයට ආදරේ කරන්න පටන් ගත්තෙ... මේ ගීතය පුරාම කාන්තාවක් වරණනය කරන හැටි දැක ගන්න පුළුවන්... ඒත් උදුම්බරා කියන්නෙ කවුද?
සමහර අය සිරි කාලකන්නි ජාතකය අහලා ඇති... සිරි කාලකන්නියා නැතිනම් පිංගුත්තර දිසාපාමොක් ඇඳුරු ලඟ ඉගනුමට යනවා.. හොඳම ශිෂ්‍යයාට තම දියණිය පාවා දීම සිරිතක් වුන නිසා ඇදුරු දියණියව පිංගුත්තරට පාවා දෙනවා... 

මුල්ම දවසෙ හොඳින් සැරසිලා සිරි යහනට කුමරිය යන කොටම මේ කාලකන්නියා බිමට බහිනවා... කුමරිය බිමට එනකොට මේ පිංගුත්තර නැතිනම් කාලකන්නියා ඇඳට යනවා... ඔහොම කරලා මහන්සි වුනාම මේ සෙල්ලම නවත්තලා කුමාරිය තමන්ගෙ පාඩුවෙ ඉන්නවා... සතියක් ඇදුරු නිවසෙ මෙහෙම ගත කලත් රූප සෝබාවෙන් අනූන මේ කුමරියට පිංගුත්තරගෙ සිත යන්නෙම නෑ... 

නමුත් සිරිත් විදිහට කුමරියත් කැඳවා ගෙන තම රටට යන්න වෙනවා.. යන අතරමඟදි කුසගින්නක් දැනිලා කුමරියව දිඹුල් ගසකට නග්ගනවා... දිඹුල් කියන්නෙ අට්ටික්කා කියලයි මං අහලා තියෙන්නෙ... වැරදි නම් නිවැරදි කරන්න? කාලකන්නියා නැති නම් පිංගුත්තර දිඹුල් ගසේ යට කටු ගොඩක් වට කරලා දානවා කුමාරියට බහින්න බැරි වෙන්න... එහෙම කරලා පිංගුත්තර තනියම තම රටට යනවා... 

ඊටපස්සෙ උයන් කෙලියකට ආව රජතුමා මේ කුමාරියව දැකලා රූප සෝබාවට වශී වෙලා අරන් යනවා... දිඹුල් ගහේ හිටපු නිසා ‘උදුම්බරා’ කියලා නම දානවා.. ‘උදුම්බරා’ කියන නමේ තේරුම නම් මං හරියටම දන්නෙ නෑ.. දන්න කෙනෙක් ඉන්නව නම් කියන්න... ඉතින් මේ කුමාරියගේ රූප සෝබාවට සමාන කරලා පෙම්වතෙක් තම හිත ගිය පෙම්වතිය වර්ණනා කරන හැටි තමා මේ ගීතයෙන් කියන්නෙ... 

වෙනකාටවත් ප්රේමයේ දොරටු නාරින ලෙස ආයාචනාවක්ද කරනවා... මම නම් වැඩියෙන්ම ඇලුම් කරන්නෙ මේ ගීතයේ වචන වලට සහ තනුවටයි... ඒ වගේම දයාරත්න රනතුංගයන්ගේ කටහඬත් මේ ගීතයත් සමඟ මනාවට ඒකාත්මික වෙනවා... එක දිගට සිය පාරක් වුනත් මට මේ ගීතය අහන් ඉන්න පුළුවන් තරමටම මං මේ ගීතයට ඇලුම් කරනවා...

උදුම්බරා මනාලියේ
රුවින් උතුම් කුමාරියේ //
උදුම්බරා

අංජන මධු සුවඳ පැනින් රූ සිරි වත දොවා
රංගන මනමාල බැලුම් දෑස කොනේ මවා
ඔබේ ලොවට මා ගෙන යන උදුම්බරා මනාලියේ
ප්රේම විමන් දොරටු වසන් රුවින් උතුම් කුමාරියේ

උදුම්බරා.....

කෝකිල රජ දහන් පවා හඩින් උමතු වෙලා
සීගිරි සුර දූත ලඳුන් හොරෙන් මුකුළු කලා
ඔබේ ලොවට මා ගෙන යන උදුම්බරා මනාලියේ
ප්රේම විමන් දොරටු වසන් රුවින් උතුම් කුමාරියේ

උදුම්බරා....

ගායනය - දයාරත්න රණතුංග
සංගීතය - සරත් දසනායක
ගී පද - උපාලි ධනවලවිතාන

~~ඉශානි ප්‍රදීපිකා~~


3 comments:

Lahiru said...

දිඹුල් එනම් අත්තික්කා ඖදුම්බර ලෙස පැරණි ශ්ලෝක වල ඇත. එය උදුම්බරා ලෙස හඳුන්වනු ඇතැයි සිතමි.

Mahesh Pathiranage said...

ඔව්. ඖදුම්බර භවං පුෂ්පං - ශ්වේත වණ්නංච කාකයෝ කියලා තියෙන්නේ. අත්තික්කා ගහේ මල් පිපුණත් කියලානේ කියන්නේ. පාළි ඖදුම්බර වචනය තමයි සංස්කෘත උදුම්බර වෙන්නේ

Anonymous said...

meya sampurnayenma waradiy, udumbara mal pipenne awrudu 3000kata sarayak, a wagema a kuda mal harima lassanai, a wage watina malak wage thamange adarawanthiyawa samana kirmak thamai udumbara kumariye kiyala kiyanne