Saturday 14 November 2015

බුදු හාමුදුරුවෝ වැඩියා වාගේ.....



බුදු හාමුදුරුවෝ වැඩියා වාගේ.....


බුදු හාමුදුරුවෝ වැඩියා වාගේ පින්බර සුවාමිනි

දුක හිතිලද සිරගෙට වැඩියේ මාගේ මරණ දිනේ

මගේ අම්මාවත් දොරටුව අද්දර සිටියද කියනු මැනේ

මා ගෙළලු බව ඇයට කියනවද බුදු බව ලැබෙයි අනේ


අනේ සුවාමිනි මා ගෙළ ලන්නට ඉඩ නම් දෙන්න එපා

ගෙළ වැලලුවොත් මගේ මලකද අම්මට පෙන්නන්න එපා

ඇතිදා ළග හුන් මිතුරන් මතු සසරේදී හමුවන්න එපා

නැතිදා ළග හුන් බුදු අම්මේ ඔබ දුක් ගිණි ගන්න එපා


නොදැන කෙරුවත් වරද වරදමයි නැත කිසි දිනක සමා

මරණයේ දොරකඩ සිට ඔබේ පායුග සිබ සමුගනිමි මෙමා

කෙළිලොල් කම් තියු මා සතු දිවිමග දැන් දැන් වේවී නිමා

මරණ බයක් නැ අම්මා සිහි වෙයි ....

බුදු හාමුදුරුවෝ වැඩියා වාගේ පින්බර සුවාමිනි

දුක හිතිලයි මා සිරගෙට ආවේ පුතුගේ මරණ දිනේ

දුදනන් ඇසුරින් පරපණ නැසුවත් නුබ මගේ පුතුය අනේ

මතු උපදින දා මගේම පුතු වෙයන් හොද මිනිසෙකු ලෙසිනේ...


අපි හැමෝම සනත් නන්දසිරි මහත්තයව දන්නෙ ගායකයෙක් විදියට. එහෙම නැත්නම් සංගීත අධ්‍යක්ශකයෙක්, තනු නිර්මාණකරුවෙක් විදියට. මේ එතුම අතින් ලියවෙච්ච පදමාලාවක්.. සංගීතය ගැන ඉතින් වෙනම කියන්න දෙයක් නෑ නෙ. මල්කාන්ති නන්දසිරි මහත්මිය යුග ගායනයෙන් දායක වෙනවා..


ගීතය අසන වීට ඇසට කදුලක් එක් කරනු නොඅනුමානයි... මරණයට නියම වූ සිර කරුවෙකුගේ ශෝකය මෙයින් විදහා දැක්වේ.. මරන් දන්ඩනයට නියම වූ සිර කරුවා පෝරකයට රැගෙන යන විට හාමුදුරු නමක් දකිනවා... බොහෝ විට බණ කීමට හාමුදුරුවන් සිර මැදිරි වලට වැඩීම සිදුවෙනවා.. සමහර පෝය දිනයන් වලදි ඔබ දැක ඇති....


මරන දණ්ඩනයට නියම වූ සිරකරුගේ හැගීම් ඉතාමත් සංයමයකින් මේ ගීතයේ රචනා කර තිබීම මේ ගීතයේ සාර්ථක බව කියා පානවා...


"අද මාව එල්ලලා මරනවා අපේ හාමුදුරුවනේ"


හිරගෙට වැඩි පන්සලේ හාමුදුරුවෝ ඉස්සරහා ඔහු වැඳ වැටෙනවා..


"මට මැරෙන්න බය නැහැ හාමුදුරුවනේ.. මම කරපු පව් මම විඳවන්න ඕනේ..මට තියෙන කාලේ හිටපු, මාව නොමගට යවපු එකෙක්වත් මට අද නැහැ.. මම කවදාවත් හැරිලා නොබලපු පන්සලේ හාමුදුරුවෝ, මගේ අන්තිම දවසේ මගේ හිත හදන්න හිර ගෙටම වැඩලා ..


ඔබ වහන්සේගෙන් එක ඉල්ලීමක් මම කරනවා..


මාව මැරුණට පස්සේ මගේ මළ කඳ අම්මට පෙන්නන්න එපා කියලා මම අවසන් ඉල්ලීමක් කල බව ඔවුන්ට කියන්න..

මුළු ලෝකෙටම මම අපරාධකරුවෙක් වුනත් මගේ අම්මට මම තාම එයාගේ පොඩි පුතා..මගේ මරණය එයාට දරා ගන්න බැරි වෙයි අපේ හාමුදුරුවනේ.."


ඔහුට කියන්න යන දේ..සම්පුර්ණ කරන්න ලැබෙන්නේ නැහැ.. ගීතය තුලම ඔහුගේ අවසානය සංකේතවත් වන්නේ එලෙසිනි..


පන්සලේ හාමුදුරුවන් හිරගෙයින් නික්මෙන විටම ඔහුගේ අම්මත් එනවා..


පෙර දින නැළවිලි ගී ගැයූ ඇය, හද පාරන වේදනාත්මක ස්වරයකින් සහ මාතෘත්වයේ අති උත්තම දාරක සෙනෙහසින් අද මෙසේ ගයනවා..


"මතු උපදින දා මගේම පුතු වෙයන්, හොඳ මිනිසෙකු ලෙසිනේ...!





~~‎මනෝජ් අසංක~~



No comments: