Saturday 21 November 2015

ආදරේ ඔබ මා හට ඇතිද කියා...

ආදරේ ඔබ මා හට ඇතිද කියා
මා සිතේ සැකයක් ඇත ඉපදිලා
මාව දමා මෙහි තනිකරලා
ඔබ යයිදෝ වෙන්වීලා
ආදරේ දුක් වේදනා
ඔබ දෙයිදෝ මට මතුදා......


ආදරේ ඔබ හට කෙතරම්ද කියා
ගීතයෙන් කියෙනමි ඔබ හට පහදා
මේ දිවියේ අවසානය පුරා
මම ඉන්නම් ලං වීලා
ආදරේ දුක් වේදනා මා දෙන්නේ නෑ කිසිදා.......

මහ මුහුදේ යන අතරේ - මම මුහුදට වැටුනෝතින්
මම කිමිදීලා දිය යට පිහිනා - ඔබ බේරන් ගොඩ එනවා
මහ කැලේ යන විටදි - හොරු රැලකට අසුවේනම්...
සටනට වැදිලා උන් එලවාලා - ඔබ බේරන් මම එනවා

ආදරේ ඔබ මා හට ඇතිද කියා.....

වෙන ලදකට හිත ඇදිලා - මා අමතක කෙරුවෝතින්
රූ ලලනාවෝ හිටියත් කෙතරම් - මම ඔබ සොයලා එනවා
ඔබේ මව්පියෝ එරෙහි වෙලා - ඔබ මා හැරදා ගියොතින්
මේ මුළු ලෝකෙම එරෙහිව ආවත්- මම ඔබ කැන්දන් යනවා

ආදරේ ඔබ මා හට ඇතැයි කියා
මා සිතේ සැක දැන් ඇත දුරුවීලා
මේ දිවියේ අවසානේ තුරා
අපි ඉදිමු එක්වීලා
ආදරේ දුක් වේදනා
මතු වන්නේ නෑ කිසිදා ......

මරියසෙල් ගුණතිලක මහත්මිය ගායනා කරන මේ ලස්සන ගීතය ඔබට මතකද? සමහරු අහලා නැතිව ඇති. ඒ තරම් ගීතය පැරණි. මම කථා කරන්න උත්සාහ කරන්නේ ගීතය ගැන මගේ අදහසයි. ඒ හින්දා වැරදි තිබ්බොත් නිවැරදි කරන මෙන් කරුණාවෙන් ඉල්ලා සිටිනවා.

මේ ගීතය අසුව දශකයේ මැද භාගයේ lambada නම් ප්‍රංශ ගීතයේ ජනප්‍රියත්වය නිසා අනූව දශකයේ මුල් භාගයේදි මුල් ගී තනුවටම හැදු මෙම ගීතය ලංකාවේ ජනප්‍රිය වුණා කියලයි මම හිතන්නේ. ඒත් පුදුමය කියන්නේ lambada නම් ප්‍රංශ ගීතය මුල් කෘතිය නොවිමයි. බොල්වියානු පොප් සංගීත කණ්ඩායමකගේ මුල් නිර්මාණයයි ප්‍රංශයේදි පර්වර්තනය වුනේ. එයත් අවසර නැතිව ප්‍රංශ භාෂාවට පර්වර්තනය කල ගීතයක් වුවත් මුල් ගීතයට වඩා lambada ලොව වටා ජනප්‍රිය වෙන්න ගීතයේ රූප රචනය/වීඩියෝව ගොඩාක් බලපාන්න ඇති. 

අද වන විට මුල් තනුවට හා තනුව සුළු වශයෙන් වෙනස් කර භාෂා ගණනාවකින් මේ ගීතය නිර්මාණය වෙලා තියෙනවා. remake,remix කරලා මේ ගීතය අදටත් විවිධ ස්වරූප වෙලින් ලොව පුරා ජනප්‍රිය වෙමින් තියෙනවා. 1981 සිට මේ දක්වා නොනැසි ජනප්‍රියතාව රැකගන්න මේ ගීතයේ තනුවට හැකිවීම හරිම පුදුමාකාරියි. 

සංගීතය ඇති විශ්ව භාෂාමය ස්වරූපයත් මරියසෙල් ගුණතිලක මහත්මිය සමග ජිප්සීස් සංගීත කණ්ඩායමේ මියුරු ගායනයත් නිසාම ගීතය ලාංකීය ආරෙකට විදගන්න හැකිවෙලා තියෙනවා.අවසාන වශයෙන් ගීතයේ තේරුම ගැන වචනයක හරි අදහසක් කියන්න හිතෙනවා. පෙම්වතියකගේ හදවතේ ඇති සැකය ගැන ගීතය පුරාවට විචිතව හා සරලව මෙම ගීතයෙන් කියවෙනවා. සුභ දවසක්!

~~ධනු~~



No comments: