Friday 26 February 2016

"Jolene" - Dolly Parton - Miley Cyrus

'මයිලි සයිරස්' කියන්නෙ බොහෝ දෙනා ආදරය කරනා චරිතයක්. ඇය මුලින්ම අපට හමුවන්නේ නිලියක් හැටියට. ඔබ 'හැනා මොන්ටානා' නරඹා ඇත්නම් ඇයව නොහඳුනනා එකක් නෑ. කෙමෙන් ඇය ඇගේ සංගීත දිවියට යොමු වෙන්නේ 'Meet Miley Cyrus' යන ඇල්බමය හරහා.

ඇගේ 'මඤ්ඤා' හෙවත් දේව මව වූයේ ප්‍රකට ගායිකා 'ඩොලී පාර්ටන්'. මෙහිදී ඇය ගැන යමක් නොකීවොත් සෑහෙන අඩුවක් වෙනවා නොඅනුමානයි. 'ඩොලී පාර්ටන්' ග්‍රැමී සම්මාන 8ක් දිනාගෙන ඇති ගායිකාවක්. මීට අමතරව 46 වතාවක් මේ සඳහා නිර්දේශ වී තිබෙනවා. මෙය සංගීත ඉතිහාසයේ නොමැකෙන වාර්ථාවක්. ඇය සම වෙනවා 'බියෝන්සේ' සමග, වැවිම වතාවක් ග්‍රැමී සම්මාන සඳහා නිර්දේශ වුනු ගායිකාව වශයෙන්.

1974 වර්ශයේ ඇය නිකුත් කරනවා 'Jolene' කියනා ගීත ඇල්බමය. එහි අඩංගු වෙනවා 'Jolene' කියනා ගීතය. ඉතින් මම අද ඔබට ගෙන එන්නේ මේ ගීතය. මෙහි මුල් ගායනය 'ඩොලී පාර්ටන්' වන අතර 'මයිලි සයිරස්' විසින් පසුව මෙය ගායනා කරනවා. විටෙක මොවුන් දෙදෙනාම එකම වේදිකාවක මෙය ගායනා කරනවා දැක ගැනීමට පුලුවන්. මීට අමතරව මේ ගීතය බොහෝ දෙනෙක් විසින් ගායනා කරන අයුරු දැක ගැනීමට හැකියි. ඒ අතරට 'Darcy Clay, Sherrie Austin, Mindy Smith, Leila Forouhar යන අයත් එකතු වෙනවා.

මේ ගීතයට පාදක වෙන්නේ සත්යය සිදුවීමක්. 'ඩොලී පාර්ටන්' ගේ සැමියා වු 'කාල් ඩීන්' සමග වැඩි ඇඟෑලුම් කමක් පැවැත්වීමට පැමිනෙන රතු කොණ්ඩයකින් යුත් බැංකු ලිපිකාරිනියක් නිසා මේ ගීතය ලියැවී තිබෙනවා. මේ කාන්තාව ඉතා රූමත් දුටුවන් වසඟ කරවන්නියක්. ඇය වැඩ කරන්නේ පාර්ටන්ගේ සැමියා සමග එකම බැංකු ශාකාවක. මේ සිදිධිය වන්නේ පාර්ටන් සහ ඇගේ සැමියා විවාහ වුනු අලුතමයි. ඉතින් ඔබට වැටහේවි මේ ගීතය අසනා විට කාන්තාවකට මෙවන් සිද්ධියකට මුහුන දීමට සිදුවීමේදී ඇතිවන සිතුවිලි සහ අදහස් මේ ගීතයෙන් කොතරම් දුරට නිරූපණය කරන්නට සමත්වී තිබෙනවාද කියා.

'ඩොලී පාර්ටන්' ගීතයේ නම යොදාගන්නේ සංගීත සන්දර්ශනයක් තුලදී ඇයගෙන් සමරුවක් ලබාගැනීමට පැමිනෙනන කුඩා දැරියකගෙන්.

'Jolene' කියනා කාන්තාව ගෙන් තම සැමියා බේරාගන්නට වෙර දරන කාන්තාවක් ගැන මේ ගීතයෙන් කියැවෙනවා. ඇය Jolene සමග සංවාදයක නිරත වෙනවා. මෙය බැගෑපත් ඉල්ලීමක් ලෙසට දකින්නට හැකියි. ගීතය පුරාවට ඇය බැගෑපත් වෙනවා. ඇය නැවත නැවත පවසන්නේ ඇයගේ සැමියා ඇයගේන් උදුරා නොගන්නා ලෙසටයි. ඇය හොඳින්ම දන්නවා Jolene කියනා කාන්තාව තමාට වඩා බෙහෙවින් රූමත් ඒ වගේම ඉස්තරම් දුටුවන් සැනින් වශීවන රුවැත්තියක් කියා. මේ නිසා ඇය පිලිගන්නවා ඇයගේ සැමියා නම්මවා ගැනීමට ට හැකි බව. 'මම දන්නවා ඔබට පුලුවන් මගේ සැමියා නම්මවා ගැනීමට. ඒත් ඒ නිසාවෙන්ම ඔහුව මගෙන් උදුරාගන්නට හදන්න එපා'

ඇය Jolene ගේ රුව ගැන පවසන්නේ මේ ආකාරයට. 'ඔබේ ලස්සන කිසිවෙක් සමග සැසඳිය නොහැකියි. ඔබගේ අතිශය වර්ණවත් රත්පැහැ කෙස් කලඹ, ඇත් දළ පැහැති සම සහ හරිත වර්නයෙන් යුත් දෑස් නිසාම ඔබගේ ලස්සන කැපී පෙනෙනවා'.

'ඔබේ සිනාව වසන්තයේ සුසුමක් වැනියි. ඔබගේ කටහඬ ගිම්හානයේ වැස්සක් තරමටම මෘදුයි. ඉතින් මට ඔබ සමග තරඟ කල නොහැකියි'.

'ඔහු නින්දේදී පවා කියවන්නේ ඔබේ ගැන. ඔබේ නම් නින්දේදී කියනා විට මට හඬනවා හැරෙන්නට කරන්නට දෙයක් නෑ'.

'ඉතින් මට හොඳටම හිතාගන්නට පුලුවන් නුඹ කොහොමද ඉතා පහසුවෙන්ම මගේ සැමියා නම්මවා ගත්තේ කියලා. නමුත් ඔබ දන්නේ නෑ මට ඔහුව කෙතරම් වටිනවාදැයි ක්යලා'.

'ඔබට ඕනෑ තරම් පිරිමින් සොයාගත හැකියි පහසුවෙන්ම. නමුත් මට ඔහුව අහිමි වුනොත් නැවත කිසිවෙකුටවත් ආදරය කරන්නට නොහැකිවේවි. ඔහු තමයි මගේ ජීවිතය. මා සතු එකම සම්පත'.

'ඉතින් මට මේ දේවල් ඔක්කොම ඔබට කියන්නට වුවමනා වී තිබුනා. මොකද කියනවනම් දැන් මගේ සතුට රැඳී තියෙන්නේ ඔබේ අතේ. ඔබ ඉදිරියට කරන්නට යන දේවල් මගේ සතුටට බලපානවා. මේ නිසා නැවතත් මම බැගෑපත් වෙනවා. කරුණාකර ඔහුව මගෙන් උදුරා ගන්නට එපා. ඔබට පුලුවන් කම තිබෙනවා, ඒත් ඔහුව මගෙන් උදුරා ගන්න එපා'.


"Jolene"

Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
I'm begging of you please don't take my man
Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
Please don't take him just because you can

Your beauty is beyond compare
With flaming locks of auburn hair
With ivory skin and eyes of emerald green

Your smile is like a breath of spring
Your voice is soft like summer rain
And I cannot compete with you, Jolene

He talks about you in his sleep
There's nothing I can do to keep
From crying when he calls your name, Jolene

And I can easily understand
How you could easily take my man
But you don't know what he means to me, Jolene

Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
I'm begging of you please don't take my man
Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
Please don't take him just because you can

You could have your choice of men
But I could never love again
He's the only one for me, Jolene

I had to have this talk with you
My happiness depends on you
And whatever you decide to do, Jolene

Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
I'm begging of you please don't take my man
Jolene, Jolene, Jolene, Jolene
Please don't take him even though you can

Jolene, Jolene

~~තේජන අබේදීර~~




No comments: