Thursday 17 December 2015

නව දැලි හේනක පෑව වැඳිරි රුව

නන්ද කුමාරයගෙ කතාව දන්නවනෙ... නන්ද කුමාරය මහණ වෙන්නෙ කැමැත්තෙන් නෙවෙයි.. . හිත තිබුනෙ තමන් විවාහ කරගන්න හිටපු ජනපද කල්‍යානි ගැන.. ඉතින් නන්ද කුමාරය දිනෙන් දින පිරිහෙනව. ශාරිරක වගේම මානසිකවත්.. මේක අනෙක් භික්ෂුන් වහන්සේලා බුදුරජානන් වහන්සෙට කියනව..


බුදු හාමුදුරුවො නන්ද හාමුදුරුවො කැදවල.. දිවිය ලෝකෙ එක්ක යනව.. . මේ යන ගමන් අලුතින් හේනක් දන්න පුලුස්සපු කැලේක බාගෙට පිච්චුන වැදිරියෙකුත් පෙන්නගෙනයි යන්නෙ.... ඉතින් දිවිය ලෝකෙට ගිහින් දිව්‍ය අංගනාවන් පෙන්නල ආපහු එක්ක එනව. අවිත් බුදුහාමුදුරුවො අහනව නන්ද ඔයාගෙ ජනපද කල්‍යානි .. සුරංනාවියො අතරයි වෙනස කොහොමද කියල.. එතකොට නන්ද හාමුදුරුවො කියනව. දිව්‍ය අංගනාවො එක්ක බලද්දි ජනපද කල්‍යානි අර හේනෙ බාගෙට පිච්චිලා හිටපු වැදිරි වගේ කියල... කාථාව තව දිගයි.
.

ඉතින් මේක නුතන නන්ද කෙනෙක් කියන කතාවක්... හැබැයි මේ නන්ද කුමාරය අර කතාවෙ වගේ කෙනෙක් නෙවෙයි.. මගේ කෙල්ලට වඩා ලස්සන අය ඉන්නව.. එක් මං දන්නව. එත් මං ආදරය කල මගේ කෙල්ලට මට නින්දා කරන්න බෑ.
මගේ ඇස් දෙක ලස්සනට රැවටෙන්නෙ නෑ..

"නව දැලි හේනක පෑව වැඳිරි රුව
ලෙස උවමින් දෙනුවන් රවටා
මා පෙම් කළ ජනපද කල්‍යාණිට
හිමියනි මට කළ නොහැක නිගා

ලස්සන සුරංගනාවියන් දැක්ක . හිතේ හැටියට බැලුව.. එත් මං හදුනන මගේ හදවතේ ඉන්න ජනපද කල්‍යානි මට ගොඩක් ලගයි. මේ සුරංගනාවියන්ගෙන් මට වැඩක් නෑ...

සුරඟන රූ සිරි දුටිමි හැඳින්නෙමි
සිත්ලෙස දෙනුවන් බඳුන් පුරා
මා හඳුනන මගෙ හදගත් කලණිය
මට නුදුරුයි සුරඟනට වඩා

මගෙ හිත හොදටම ලෙඩ වෙලා.. රැයක් දවාලක් නැතුව ජනපද කල්‍යානිම හොයනව. මං දැකපු සුරගනන් ඔනෙ නැ මට.. හදවතින් අාදරය කරපු. හදවත හදුන ගත්ත මගෙ ජනපද කල්‍යානි තමයි මට ඕනෙ...

"මා සිත සුවපත් කරලනු නොහැකිය
සෝ ළතැවුල් දෙයි රැය ද දිවා
නෙත දුටු සුරඟන රූසිරි කුමට ද
හද දුටු ජනපද කලණ නිසා"

ගි පද.. තනුව.. ගායනය කියන තුනම සෝමතිලක ජයමහ

~~රසික ඉඳුනිල්~~


1 comment:

Unknown said...

It is beautiful.