Monday 21 December 2015

සෙනෙහස බිඳුනැයි ඉකිබිඳ හඬන්නෙපා.....

සෙනෙහස බිඳුනැයි ඉකිබිඳ හඬන්නෙපා
කිසිදින මා ගැන අහිතක් සිතන්නෙපා
ගැහැනුන් චපලයි කියලා කියන්නෙපා
මින්පසු ආයේ මා මුන ගැසෙන්නෙපා

පැතුම් පැතූවෙමි අහස උසට මම
ඔබ මා සෙනෙහෙන් බැඳුනු දිනේ
එක වහලක් යට සදා රැදෙන්නට
යලි කිසි දින වෙන් නොවන ලෙසේ

ආශාවන්ගෙන් වසඟවෙලා ඔබ
වියරු ලෙසින් හැසිරුනු මොහොතේ
ඔබ ගැන නිසි ලෙස හඳුනා ගත්තෙමි
ඔබ වන බඹරෙකි බමර තුඩේ

ගායනය : ස්වර්ණලතා කවීශ්වර
පද රචනය :ලක්ෂ්මන් මල්ලවාරච්චී
සංගීතය : නිමල් ගුණසේකර
පෙම්වතෙක් හෝ පෙම්වතියක් සැබෑ ආදරයක දැවටී ඇත්නම් ඔහු හෝ ඇය තම අනාගත ජීවන සහකරුවාගෙන් බලාපොරොත්තු වන්නේ මිල මුදල් යාන වාහන වලට වඩා බෙහෙවින් වටිනා නිකැලැල් පිවිතුරු ආදරයයි.

"ආදරයට බේරේක් නෑ ජීවිතයට රිවර්ස් නෑ" කියලා ත්‍රීවීලයක ගහල තියනවා දැක්කා. හරියාට හරි නේද? ආදරයේ වෙලුනාම අන් සියලුම දෙයට වඩා වටින්නේ දැනෙන්නේ විශ්වාස කරන්නේ ආදරයම මිස වෙන කුමක්ද?

ඉතින් මේ ආදරවන්තයන් ආලයෙන් මුසපත්වී එහිම වෙලිලා ඉන්න ගමන් අනාගතය ගැන කතාකරනවා. අනාගතය සැලසුම් කරනවා. සමහර වෙලාවට මේවා 'අහස් මාලිගා' වෙන වෙලාවනුත් තියෙනවා. මේ සියලුදේ කරන්නේ තම ආදරවන්තයා සමග ජීවිත ගඟ පැද යන්නට. මේ පැදයන රුවල් ඔරුවේ රුවල් ඉරී ගියොත් එය රුවල් ඉරී ගිය නෞකාවක් බවට පත්වෙනවා. එතැනදී සැබෑ ආදරවන්තයා තමාව රුදුරු දියඹට බිලිදී අනෙකාට ගැලවෙන්නට ඉඩ සලසා දෙයි. ඉතින් සැබෑ ආදරය මේ වගෙයි.

ඉතින් මෙතැන් පටන් අපි පෙම්වතිය ගැන කතා කරමු.
සැබෑ ආදරයක් දිනාගත්තායි කියා තුටුවෙන පෙම්වතියට සමහර වෙලාවට තම පෙම්වතාගේ සැබෑ ස්වරූපය ඉස්මතු වෙන්නේ කාලයක් ගතවුනු පසුවයි. ඒ මොහොත වෙනකොට ඔවුන්ගේ පෙම් රජ දහනේ අහස් මාලිගා තැනිලා ඉවරයි.
ප්‍රේමය වෙත රාගය කොයි මොහොතක හෝ පැමිනෙනවා. එය වලක්වන්නට අපහසු බව තමයි මගේ හැඟීම. එය පාලනය කරගත හැකියි.
ප්‍රේමයට රාගය අත්‍යවශද යනවග පුලුල්ව විග්‍රහ කලයුතු දෙයක්. එය විවාදයට විවුර්තයි. නන්දා මාලනියගේ ගීතයට අනුව 'ප්‍රේමය නම් රාගයෙන් තොර සඳ එලියසේ අචින්ත්‍යයි'. එ එක්කම 'ස්නේහයේ නගරයයි සිත මගේ, මාවතක් හෝ නොවු රාගයේ'
මේ අනුව සැබෑ ප්‍රේමයට රාගය නිසා හානියක් වෙයිද?

මේ ගීතයට අනුව පෙම්වතා රාගයෙන් මත්වී පෙම්වතිය දැඩි අපහසුතාවයකට පත්කල හැඩයි.
"ආශාවන්ගෙන් වසඟවෙලා ඔබ
වියරු ලෙසින් හැසිරුනු මොහොතේ
ඔබ ගැන නිසි ලෙස හඳුනා ගත්තෙමි
ඔබ වන බඹරෙකි බමර තුඩේ"

ඇය පවසන අන්දමට මෙම සිද්දියෙන් පසු තමයි ඔහුව හරිහැටි හඳුනාගෙන තිබෙන්නේ. ඇය සිතනා ආකාරයට ඔහුට අවශ්‍ය ආදරයට වඩා රාගය. මේ නිසා ඇය තීරණය කරනවා ඔහුගෙන් වෙන්වීමට. ඔහුට නොහඬා සිටින ලෙස ඈ පවසනවා, ඒ  අතරම ඇය ගැන අහිතක් සිතන්නට එපා යැයිද පවසනවා. පෙම්වතියක් පෙම්වතෙක්ව අතහැරියොත් බොහෝවිට ඇයට 'චපල' ලේබලය වදිනවා. මෙනිසා ඇය තමා චපල නැති බව පවසා යලි කිසි දිනක තමන්ගේ ජීවිතයට නොපැමිනෙන ලෙස පවසයි.

ඈ පෙම්වතාගෙන් බලාපොරොත්තුවන ආදරය වෙනුවට රාගය මුසුවූ ආදරයක් ලැබීම හේතුවෙන් ඔවුන්ගේ ආදරය නිමාවෙනවා. හැබැයි අපි මෙතනදී සිතිය යුතු වැදගත් දේ නම් ඔහුගේ හැසිරීම ඇය වියරු ලෙස දැකීමයි. සමහර විට ඔහු මීට වඩා සෞම‍ය වූවානම් අවසානය මීට වඩා වෙනස් වීමට ඉඩ තිබුනා.
ඉතින් මම හිතන ආකාරයට ප්‍රේමයට රාගය එක්වීමේදී දෙදෙනා එකතුව කතාබස් කර එකඟතාවයකට එනවානම් මෙවැනි අකල් ප්‍රේම වෘත්තාන්ත හරිහැටි අවබෝද කරගෙන ඉදිරිය හොඳින් පවත්වාගත හැකියි.
ඒත් ඉතින් සමහරුන්ට නම් මේ රාගය කියන දේ ගැටලුවක්. කොහොමද මේක කරන්නේ. හරියට කරගෙන යන විදි තිබෙනවාද? යනුවෙන් නානාප්‍රකාර ගැටලු මතුවෙනවා.

මට නම් කියන්න තියෙන්නේ 'උපන්දා සිට ගොඩබිමම හැදුනු වැඩුනු හංසයෙකු වුවත් දියට දැම්මහම, ඌට පීනන විදිය අමුතුවෙන් කියල දෙන්න ඕනෙනෑ'

~~තේජන අබේදීර~~



No comments: