Wednesday 23 December 2015

හිතවතුනි අද සුදු ඇදන් එන්න...

හිතවතුනි අද සුදු ඇදන් එන්න
මේ සුසානේ පහන් දල්වන්න
ප්‍රථම ප්‍රේමය වල දමන්නට
අසීරුයි මට උදව් වෙන්න
හිතවතුනි අද සුදු ඇදන් එන්න

පාසලේ අරලියා ගස් යට
ලියු එක කැවී පේලියක්
තවම වටහ ගන්න බරිවුනි
ඇසුරු කෙරුවත් කාලයක්
හිතවතුනි අද සුදු ඇදන් එන්න ..........

මතක ගොක් කොළ රැහැන් අතරින්
යලි ලියන්නට පෙම් කවක්
මටත් මගේ හිත හදා ගන්නට
දෙන්න අරලිය මල් මිටක්
හිතවතුනි අද සුදු ඇදන් එන්න ....

ගායනය-අමරසිරි පීරිස්
පද රචනය-ධම්මික බණ්ඩාර
සංගීතය -ඩේනිෂ්ටර් පෙරේරා
මුලින්ම මට මේ ගීතය ඇසීමට සැලැස්වූ මගේ මිත්‍රය වන Janith Isunika ට ස්තුති වන්ත වෙන්න ඕනේ.ගීතය ගැන බැලුවොත් මෙම ගීතය තුල කෙනෙකුට තේරුම් ගන්නට නොහැකි තත්ත්වයේ වචන හෝ යෙදුම් නම් නැ.බොහොම සරල වචන බවිතාවක් තුලින් ප්‍රථම ප්‍රේමය ගැන කතාවක් කියනවා.හුඟ දෙනෙකුගේ ප්‍රථම ප්‍රේමය වන්නේ පසල් ප්‍රේමය යි (මාත් ඇතුළුව).එක නව යොවුන් වියත් සමග හුඟක් තරුණ තරුණියන්ගේ දක්නට ලැබෙන දෙයක්.නමුත් එම පාසල් ප්‍රථම ප්‍රේමය විවාහයකින් කෙලවරවෙන අවස්ථාවන් බොහොම අල්පයි.එක බොහෝ හේතු තියෙන්නට පුළුවන්.

කාලයත් සමග තරුණයෙකු හෝ තරුණියෙකු වයසින් මුහුකුර යන විට තම ජීවිතයේ අතීත සිද්දීන් නැවත සමාලෝචනයට ලක් කෙරෙනවා.එවිට මේ තමන්ගේ ප්‍රථම ප්‍රේමය සුන්දර අතීතයක් කියල දැක්කත් ,එතැන් ඇත්තටම ආදරය කියන්නාවූ සංකීර්ණ කරණය තිබුනද යන්න ප්‍රශ්නයට ලක් වෙනවා(මටත් e ප්‍රශ්නය තිබුන).පෞද්ගලික වශයෙන් මම විශ්වාස කරන්නේ එතන ආදරයක් කියන දේ තිබුනේ නැ කියල.එතන තිබුනේ පොඩි කොල්ලෙක් කෙල්ලෙක් එක්ක කතා කර කර අතින් අල්ලන්,තුරුල් වෙලා හිටපු බොළඳ කාරණාවන් ටිකක් කියල.

අතින අල්ලන් හෝ තුරුල් වෙල ඉන්නා කාලයට සමානුපාතිකව ආදරය කියනදේ මනින්න බැ.ආදරය කියන්නේ වියුක්ත අදහසක් හරියට ගණිතය හෝ සංගීතය වගේ.එත් e අත්දැකීම ලස්සනයි.සමහරවිට ජීවිතයේ සැන්දෑ සාමය ලක් වන විටත් e ඇතදැකීම මතක් වෙයි.

මම මේ ගීතය ලස්සන පද පේලිය ලෙස දකින්නේ මෙන්න මේ පද “මතක ගොක් කොළ රැහැන් අතරින් - යලි ලියන්නට පෙම් කවක්”.ප්‍රථම ප්‍රේමය හි මතකයන් අතරින් අලුත් පුළුල් වූ පරාසයක් තුල ආදරයක් කිරීමට හෝ පිදීමට යම් යම් උදව් ගත හැකි යන කාරණාව එම පද පේළිවලින් කියනව.ප්‍රථම ප්‍රේමය නපුරුද?? මීලග ගීතයෙන් විමසා බලමු.

~~කූජන අවිශ්ක~~


No comments: