Friday 30 October 2015

තාත්තා වුනත් මා බත සරිකරන....

තාත්තා වුනත් මා බත සරිකරන
අම්මා නුඹයි මගෙ දරු දැරියන් රකින ...

මට පෙර උරුම ආලය දරුකැලට දෙමින්
රෑ දාවල් දෙකේ වෙහෙසෙන විටදි නොමින්
ඔබ දුටු මුල් දිනේවත් හදනොනැඟි පෙමින්
උතුරයි මසිත තව නුඹ වෙත තුරුළු වෙමින්

බැතිබර හැඟුම් දනවන නුඹගේ සුවඳ
අතදරු පුතුගෙ මුව කමලේ ඇත නිබඳ
අම්මා කෙනෙක් මිස නුඹ මගෙ බිරිඳ ලෙස
නොහැගේ ලඟින් හිඳ මගේ හිසසිඹින සඳ

තාත්තා වුනත් මා බත සරිකරන
අම්මා නුඹයි මගෙ දරු දැරියන් රකින ...

ගායනය - පණ්ඩිත් ඩබ්.ඩී. අමරදේව
පද රචනය - මහාචාර්ය සුනිල් ආරියරත්න
තනුව - ආචාර්ය රෝහණ වීරසිංහ

පෙම්වතුන් ආලය කෙලවර කර ගැනීමට කැමති විවාහයකින්. මෙතනදී කෙලවර කර ගැනීම යන වචනයේ නොගැලපීමක් මම දකිනව. නමුත් සාමාන්‍ය ව්‍යවහාරයේ හැටියට එහෙමයි. විවාහයට පෙර ප්‍රේම කරන කාලය තමයි පෙම්වතුන්ගෙ අගනා වටිනාම කාලය වෙන්නෙ. ඔවුන් ප්‍රේමය විඳගන්නෙ ලෝකයටම හොරෙන්. මට මතක් වෙනව ටී. එම් ජයරත්න මහතාගෙ 'හිරුට හොරෙන් සඳුට හොරෙන් තරු මල් උයනේ..ලොවට හොරෙන් සැදූ ලොවයි අපේ ආදරේ..'
කොමල සිනා, කවට වදන් වකින් සපිරුනු ඒ යුගයේ මිහිරියාව මෙතෙක්යැයි කියන්නට සමතෙක් සිටීදෝයි සැකයක් මතුවේ. බොළඳ වදන් වලින් රජයන පෙම් ලෝකයට අනාගතය ගැන වගකීමකින් සිතීමට සිදුවන්නේ විවාහය සඳහා ලක ලෑස්ති වන විටය. විවාහයෙන් පසු තරමක වගකීම් දැරීමක් සිදුවන නිසා පෙර මෙන්ම ඉතා සැහැල්ලුවෙන් ආලය කිරීමට අපහසුය. යහළුවන් හා විනෝදවීම පෙර ලෙස ඉඩ ප්‍රස්තා නැත. 'කොවුලා වගේ ලව් සිංදුම කියපු එකා මං...ඒත මචං එහෙම බෑනෙ පවුල් වෙලා මං'
ටික කාලයකින් දරු සම්පත් ලැබීමට වාසනාවන්ත වන යුවල තවත් වගකීම් වලින් බැඳෙනව. මෙහිදී අම්මාට ඇයගේ සම්පූර්ණ කාලයම වෙන්කරන්න වෙන්නෙ දරුවන් වෙනුවෙන්. ඇයගේ ආලය දරුවන් කෙරේ නිරායාසයෙන්ම යොමුවෙනව. පියා මෙය දකින ආකාරය විවිදයි. සමහර විට තමාට පෙර ආදරය කල යුවතිය මවක් වූ පසු ඒ ආදරයම දරුවන්ට ලබාදෙන්නේ නම් ඇය තමාට නොව තමාගෙන් ලැබුනු ආදරයට පමණක් ප්‍රේම කර ඇතිබව සිතෙන්නට ගන්නව. 'මට නොවේ ඔබ ආදරය කලේ.. මගෙන් ලද ආදරයට පමනයි ඔබ ආදරය කලේ'

මහාචාර්ය සුනිල් ආරියරත්නයන් පියෙකුගේ සිතුවිලි දකින්නෙ වෙනමම විදියකට. ගෙදරක ගෘහ මූලිකයා පිරිමියා. බොහෝවිට ඔහු පමනක් රක්ෂාවකට යන්නේ දරුවන්ට මවගේ සෙනෙහස, උණුසුම හා ලෙන්ගතුකම නිතරම ලැබියයුතු නිසයි. කතානායක  පියා කතාවට මුල පුරයි. ඔහු පවසන ආකාරයට  තමා ගෙදර සියලුම විය පැහැදම් දැරුවත් ඇය, ඔහුගේ දයාබර බිරිඳ තම දරු දැරියන් රැක බලා ගනිමින් වැඩි වගකීමක් දරන බවයි.

'පෙර දවස ඔබ මට ආලය කෙරූ ආකාරය මට තාම මතකයි. ඔබ ඒ පිවිතුරු ආදරය අද දින බිඳක් නෑර අපගේ දරුවන්ට පුදකරනවා. ඒක ලෙහෙසි දෙයක් නෙමෙයි. දහවලක් රැයක් නොබලා ඔවුන් හා රැඳෙමින් ඔබ වෙහෙසෙන විට මට ඔබ කෙරේ ඇතිවන ආදරය ඔබ දුටු මුල් දිනේදිවත් දැනුනාදෝයි සැකයි. ඒ තරමටම මා සිතේ ආලය ඔබ කෙරේ උතුරා ගලා හැලෙනව. කවමදාවත් ඔබ කෙරේ මෙවන් ආදරයක් ඇතිවී නැතිබැව් සත්තයි'

'අම්මා සඳකි මම ඒ ලොව හිරුය රිදී'
පියෙකුගේ ඇති පිතෘ සෙනෙහස ගැන වැඩියෙන් කතාකරන සමාජයක පියෙකු තම බිරිඳ කෙරේ ඇති නොඅඩු සෙනෙහස මෙම ගීතයෙන් මැනැවින් කියාපානව.
ඔහුට තම බිරිඳ කෙරේ ඇතිවන ආදරය සෙනෙහස ඇය පිලිබඳව ගෞරවයක් ඇතිකිරීමටද සමත් වෙනව. ඇයගේ  බැතිබර හැඟුම් දනවන සුවඳ කිරිකැටි පුතුගේ මුව කමල තුලින් ඔහු විඳී. ඇය තම දරුවන්ට සෙනෙහස පාන අතරේ ඔහුව අමතක නොකිරීමටද වග බලා ගනී. එය ඈ සිත් පතුලෙන්ම එන්නකි. ඇය ඔහුගේ ලඟින් සිට ඔහු හිස සිඹී. මෙය හුදෙක් ප්‍රේමයෙන් ඔබ්බට ගිය සිප ගැනීමකි. ඔහු එම අවස්ථාවේ ඇයව දකින්නේ තම බිරිඳ ලෙස නොව මාතෘධාරක ස්නේහයෙන් යුත් මවක් විලසිනි.

විජය කුමාරතුංගයන් ගයන 'කවුළුව අතරින් සඳරැස් එනවා' ගීතය සිහියට නැගේ. 'නිදියනු සොඳුරිය නිදියනු මා පුත දෙවියෝ මට ඔබ රැක දෙනවා'

~~තේජන අබේදීර~~





No comments: